Året som gått

Jag hade bestämt mig för att lägga ner bloggen, det känns inte som att så många läser den i och med att man har facebook också.
Men tji fick jag, Mitas kommentar i förra inlägget fick mig att ändra åsikt för åtminstonde ett tag framöver;-)

Så här kommer därför en resumé för 2011!

Alice ♥

Fyllde 13 år 18 januari
Är pigg i kroppen men hör och ser illa...
Tycker fortfarande mycket om mat och godis;-)
Älskar att ligga hos husse i fåtöljen!
I somras blev hon attackerad av en grannhund och fick ett fult sår på sidan:( Det läkte dock fint och hon fick inga men av händelsen!

Inför 2012 laddar vi med gos, mat, godis, promenader och hoppas på många, många fina dagar tillsammans ♥

Wilda ♥

Wilda blev 9 år 18 maj, vart tar tiden vägen?
Vi har tävlat på, dock inte så mycket som tidigare år...Blev en satsning på yngre förmågor detta år:(
Vi var på inofficiell tävling i Lindesberg i april där Wilda vann både agility-och hoppklassen:) Fina priser!
Ett par fina hoppklasslopp har vi fått till, tror vi har någon SM-pinne eller 2.
Linda fixade en SM-pinne i agilityklass med Wilda i Fagersta.

I övrigt så är hon mitt lilla solsken, min lilla gula prinsessa!

Nu i slutet av året har Wilda fått en skitjobbig hosta (inte kennelhosta!) som inte vill ge med sig. Just nu äter hon både antibiotika och bricanyl. Det känns som att agilityframtiden ser lite oviss ut, men jag hoppas, hoppas, hoppas att hostan ger med sig och att vi är åter på banorna under våren 2012! ♥

Winnie ♥

Oj, vilket händelsrikt år Winnie och jag har haft tillsammans!

Redan på Kistamässan i januari slog vi till med vinst i agilitytvåan och en 3:e plats i hopptvåan men tyvärr inga pinnar pga tidsfel...

Sedan jagade vi pinnar i i Karlstad (där vi tog en pinne i hopptvåan), Linköping (Pinne i agilitytvåan), på Gotland missade vi pinne pga rivning pga överladdad matte som skriker precis när hunden hoppat:(

I Rättvik (mars) missade vi återigen pinnar antingen pga tidsfel eller placering utanför pinnplats...

I Lindesberg i april tog vi pinne i hopptvåan!

Sedan var det dags för 2 dagars klass II tävling i Fagersta i början på maj, Linda var gullig att följa med och coacha:)
Fösta dagen gjorde vi 3 nollade lopp, kom på 4:e plats i alla lopp men bara 3 pinnar delades ut...Så jäkla surt!!!

Dag två började vi återigen med nollat lopp, trodde jag. Men det visade sig vara 0.87 tidsfel och återigen missad pinne trots en andraplats. Jag blev så jäkla arg och kanske det hjälpte till att få upp lite extra fart för de två nästföljande loppen blev också nollade och utan tidsfel! Återigen 2 andraplatser och därmed våra två sista efterlängtade pinnar i både agilityklass och hoppklass II. Jippie!!! Winnie ♥

Vi har gjort ett par fina lopp i trean också, har en SM-pinne i vardera klass! Mest stolt är jag över pinnen vi tog på Mija Janssons jättesvåra agilitybana i Knivsta:-O

Året avslutades med en parning för Winnies del, förhoppningsvis blir det fina valpar i slutet av februari :-)

Winnie bör, om allt går som det ska, vara fit for fight för agilitybanorna i slutet av maj! ♥

Himla ♥

Himla fick börja 2011 med en kastraktion, vilken början;-) Men det gick så bra, läkte fort och Himla höll sig hyffsat lugn under "sjukskrivningstiden".

Hon fick debutera på agilitybanorna på Gotland i mars och det gjorde hon bra trots att resultatet blev två diskningar.

I Rättvik helgen efter var vi jättenära att göra nollat men missade sista porten i slalom som var två hinder från slutet...

När tävlingarna sedan blev utomhus visade det sig att Himla hade väldigt svårt med koncentratioen med alla människor och hundar runt planen...Många vimsiga lopp där Himla ofta inte sprang åt det hållet jag sprang åt...

På träning kändes hon dock allt bättre, hela sommaren och hösten var vi med i en träningsgrupp på klubben och det var väldigt nyttigt att träna med andra och få störningsträning:)
Dessutom fick vi hjälp av Annica Aller som vi gick kurs för, alltid nyttigt att gå kurs! I och med kursen har jag också vågat mig på blindbyten vilka Himla läser mycket bra! Så roligt med något nytt!!!

I september åkte vi till Fagersta för 3 klass I lopp med Himla och Dennis. Himla kom 3:a i första agilityloppet men med jättemycket fel, men vad skoj att komma runt iaf;-)
I andra agilityettan nollade vi och kom 2:a och tog vår första (och hittills enda) PINNE!!!! Jippie, Himla ♥

2012 är tänkt att bli vårt år;-) Nu vill jag att det Himla presterar på träning börjar visa sig även på tävling♥

Jenny

För mig har det varit ett händelsrikt år på många sätt!
 
Jag och Micke var i London i två omgångar, först i juli och sedan i december. Fantastiska resor båda två!

Hela hösten har gått åt till att söka jobb eftersom min tänst som biträdande hemtjänstchef skulle försvinna. Jag sökte gruppchef och enhetschef, gick på intervjuer, gjorde personlighetstest samt begåvningstest...

När allt kändes som mest hopplöst så fick jag meddelandet om att jag fick tjänsten för enhetschef för Nynäshamns kommunala hemtjänst! Oj, jippie och tjolahopp :)

1/1 2012 börjar jag mitt ny/gamla jobb!
Slutet gott, allting gott!

Gott slut allesammans och GOTT NYTT ÅR!!!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Mita

Vilket år både du och hundarna har haft, hoppas att 2012 kommer med lika många roligheter både på och utanför agility banan, nya små puppar tittar ut, nya förhoppningar..

Härligt med nytt jobb, min bror är Dr på Nynäs sjukhus :)

Ja det där med FB tycker jag är ett elände, verkar som om de flesta använder det som en hemsida och glömmer sina egna.

Ska jag vara ärig så tänker jag nog lämna FB här på nyåret, dels så är det massor med virus som florerar runt hela tiden och jag tänker inte vara en av dom som kommer att använda den som en hemsida, tänker använda min blogg mera, visst skriver jag i min men det får bli lite mera av den varianten, mera bilder.

Har du tur så kanske Winni hinner bli startklar till Midsommar tävl som Mulde kommer att ha om inte så har du säkert andra hundar att starta då :)

Önskar dej ett Gott Slut och ett Gott Nytt År.

Ha det gottis

/Kramiz Mita

2011-12-31 @ 08:45:07
URL: http://www.byssegardas.se
Postat av: Anette

Vad glad jag blir att du fortsätter med din blogg! Jag gillar att läsa den och få följa dig och dina hundar!

2012-01-01 @ 22:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0